×
 

3

Du lämnar nu webbplatsen och omdirigeras till:

Avbryt för att återgå till webbplatsen.

Kvalitetsarbete

Vi arbetar kontinuerligt med att mäta och följa upp vår verksamhet. Läs mer om vårt kvalitetsarbete på den här sidan.

Resultat Kvalitet inom AcadeMedia

Vårt kvalitetsarbete

Eductus är sedan 2019 ISO-certifierade enligt ISO-standardernas krav för miljö och kvalitet, ISO 140001:2015 och ISO 9001:2015. Vårt ledningssystem säkerställer ett systematiskt arbetssätt att leda och styra verksamheten inom givna riktlinjer och processer. Ansvar, rutiner och metoder finns tydligt beskrivet för alla de roller som arbetar i vår verksamhet. På så vis garanteras våra elever och kunder en förväntad kvalitetsnivå.Att leverera en utbildning med hög kvalitet är självklart för oss och bidrar till den stolthet vi känner för vårt företag.
ISO 14001
ISO 9001

Alla som arbetar hos oss har ett gemensamt kvalitetsansvar

Vårt kvalitetsarbete syftar till att utveckla och förbättra vår verksamhet samt skapa likvärdighet. Genom att planera, genomföra och följa upp aktiviteter samt analysera resultaten och effekterna av utvecklingsarbetet skapar vi kunskap om vad som leder till framgång. På så vis sker utveckling. Det förutsätter att vi ständigt för en dialog och reflekterar över vad vi gör, varför vi gör det och vad det leder till. Att våra elever ska lyckas med sina mål och ha en bra grund för en plats på arbetsmarknaden är det driver oss och det är därför vi år efter år strävar efter att bli ännu bättre.

Vi som arbetar inom Eductus har alla ett gemensamt kvalitetsansvar.

Vår definition av kvalitet

  • Att nå så hög måluppfyllelse som möjligt utifrån de nationella målen för utbildningen/verksamheten
  • Att göra det på ett sätt som vinner våra kunders, elevers och deltagares förtroende
  • Att göra våra elever/deltagare väl rustade att gå vidare i utbildningssystemet eller yrkeslivet

Resultatkvalitet

Varje år skickar vi ut en enkät till alla våra deltagare inom Arbetsmarknadstjänster och elever på Komvux som en del i vårt kvalitetsarbete. Vi är väldigt stolta över att resultatet ligger stadigt och i vissa mättal har ökat för både nöjdhet och rekommendation inom Arbetsmarknadstjänster och Komvux under 2024. Mätningen ser ut som följer och visar det totala resultatet i sin helhet samt inom respektive utbildningsområde.

Resultat för Arbetsmarknadstjänster och Komvux:

Arbetsmarknadstjänster nöjdhet

89%

av våra deltagare svarade att de under 2024 är nöjda med tjänsten hos oss.
År 2023 låg siffran på 85%.

Arbetsmarknadstjänster undervisning

89%

av våra deltagare svarade att de under 2024 får bra hjälp och stöd i undervisningen.
År 2023 låg siffran på 88%.

Net Promoter Score (NPS)

Net Promoter Score (NPS) är ett mått på vår deltagarnöjdhet och mäter hur sannolikt det är att en deltagare skulle rekommendera Eductus till andra.

Det används globalt som en indikator på nöjdhet och långsiktig framgång.

Vi tolkar NPS enligt följande:

-100 till 0 = Dåligt
0 till 50 = Mycket bra
50 till 70 = Utmärkt
70 till 100 = Exceptionellt

Net Promoter Score (NPS) - Rekommendationsgrad Rusta och matcha 2024

59

Net Promoter Score (NPS) - Rekommendationsgrad Yrkessvenska 2024

45

Komvux SFI nöjdhet

90%

av våra SFI-elever svarade att de är nöjda med utbildningen hos oss.
År 2023 låg siffran på 83%.

 

Net Promoter Score (NPS) - Rekommendationsgrad Komvux SFI 2024

68%

 

Resultat för elever i våra verksamhetsområden:

Komvux SFI betyg godkänt elever

73%

andel av de elever som har läst våra SFI kurser

Medarbetarundersökning

eNPS

58

eNPS – Employee Net Promoter Score.

En global standard för att mäta medarbetares upplevelse av sin arbetsgivare. eNPS mäts genom frågan ”Hur troligt är det att du skulle rekommendera din arbetsgivare till en vän eller bekant?” som besvaras på en skala mellan 0 – 10. Svaren redovisas sedan på en skala mellan: – 100 och 100.

 

Rekommendationsgrad

94%

andel medarbetare som rekommenderar Eductus som arbetsgivare