Vi arbetar kontinuerligt med att mäta och följa upp vår verksamhet. Läs mer om vårt kvalitetsarbete på den här sidan.
Vårt kvalitetsarbete syftar till att utveckla och förbättra vår verksamhet samt skapa likvärdighet. Genom att planera, genomföra och följa upp aktiviteter samt analysera resultaten och effekterna av utvecklingsarbetet skapar vi kunskap om vad som leder till framgång. På så vis sker utveckling. Det förutsätter att vi ständigt för en dialog och reflekterar över vad vi gör, varför vi gör det och vad det leder till. Att våra elever ska lyckas med sina mål och ha en bra grund för en plats på arbetsmarknaden är det driver oss och det är därför vi år efter år strävar efter att bli ännu bättre.
Vi som arbetar inom Eductus har alla ett gemensamt kvalitetsansvar.
av våra deltagare svarade att de under 2024 är nöjda med tjänsten hos oss.
År 2023 låg siffran på 85%.
av våra deltagare svarade att de under 2024 får bra hjälp och stöd i undervisningen.
År 2023 låg siffran på 88%.
Net Promoter Score (NPS) är ett mått på vår deltagarnöjdhet och mäter hur sannolikt det är att en deltagare skulle rekommendera Eductus till andra.
Det används globalt som en indikator på nöjdhet och långsiktig framgång.
Vi tolkar NPS enligt följande:
-100 till 0 = Dåligt
0 till 50 = Mycket bra
50 till 70 = Utmärkt
70 till 100 = Exceptionellt
av våra SFI-elever svarade att de är nöjda med utbildningen hos oss.
År 2023 låg siffran på 83%.
andel av de elever som har läst våra SFI kurser
eNPS – Employee Net Promoter Score.
En global standard för att mäta medarbetares upplevelse av sin arbetsgivare. eNPS mäts genom frågan ”Hur troligt är det att du skulle rekommendera din arbetsgivare till en vän eller bekant?” som besvaras på en skala mellan 0 – 10. Svaren redovisas sedan på en skala mellan: – 100 och 100.
andel medarbetare som rekommenderar Eductus som arbetsgivare